Punkter om mig - 1

2010-10-06 @ 00:42:13
¤

Jag har jättesvårt att koncentrera mig och det resulterar i att
jag ofta glömmer vad jag läst, vad jag (eller någon annan) sagt,
vad jag ska göra, vilka tider jag måste passa...
Ibland glömmer jag att också äta och höra av mig till folk.

¤

Jag rör alltid på mig. Jag kan aldrig sitta still.
När jag ligger ner sprattlar jag på fötterna eller viftar
på tårna, spänner benen upprepade gånger (det ser nästan
ut som att jag får ett epilepsianfall från midjan och neråt).
Sitter jag ner så "guppar" jag alltid med knäna.
Håller jag i en penna vickar jag den mellan mina fingrar.
Sitter jag stilla med kroppen viftar jag på fingrarna.
Sjukt störande.

¤

Jag har varit sjukskriven i snart 4 månader och
jag mår inte bättre, trots anti-depressiva.
Jag mår bara dåligt på ett annat sätt.

¤

Jag klarar inte av att känna mig kontrollerad av
någon annan. Jag blir bara arg, less, irriterad och avtrubbad.
Det går tillbaka till mina tonår då mina föräldrar försökte
ta kontroll över mitt liv. Jag sparkade bakut och gör
det fortfarande så fort någon försöker "lägga sig i"
och inte vet hur jag fungerar.

¤

Jag har tankar om döden varje dag.
Det är nog bäst om jag inte utvecklar.

¤

Bestämmer jag i förväg att göra något blir det
oftast inte gjort. Jag får ångest av att inte ha möjligheten
att bestämma mig "i sista stund".
Jag känner mig fångad.

¤

När jag har ångest/mår dåligt så vill jag oftast
vara ensam. Under de timmarna som jag känner mig nere
är jag oftast rätt okontaktbar. Jag blir så uttömd på
energi att jag inte ens orkar svara på ett sms.

¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0