Tuesday from hell

2010-10-26 @ 22:01:47
Ångesten har präglat min dag och vägrar lämna mig ifred. Att bara skriva det här inlägget känns jobbigt. Jag kan inte sitta still. Jag har slutat med medicineringen, men jag tror att det är en god idé att börja med den igen nu då jag inte ska opereras.

Jag önskar att jag hade fler vänner, vänner som inte har något emot ifall jag inte ringer, för jag vill inte vara ensam ikväll. Många av mina vänner har gett upp. Det har jag märkt (svårt att inte lägga märke till sånt). Jag klandrar dom inte, för jag vet att jag är omständig, komplicerad och obegriplig.

Men det är det som är så knepigt också... Jag är bara dryg fram tills då jag faktiskt träffas med någon. När jag väl umgås med någon så är jag "normal". Jag verkar normal. Men jag skulle också bli less. Jag förstår det.

Dagarna spenderas med min katt och min dator. Är jag inte i lägenheten så är jag i det hem som jag kämpat så hårt för att komma bort ifrån.

Jag har inte varit på Hållplatsen på tre veckor. Två av dom veckorna var jag sjuk och nu, idag, stannade jag hemma trots att jag kunde ha farit. Tiden gick för snabbt. Jag hann inte förbereda mig.

Den här jävla yrseln vägrar ge med sig och de sporadiska domningarna i ansiktet kommer allt oftare. Jag är less på vårdcentralen. Jag orkar inte.

Har ett par böcker som jag skulle ha lämnat igen till biblioteket i augusti, men dom ligger här och stirrar på mig med dömande ögon. Biblioteksräkningen kommer bli hög, men det stör mig inte. Mindre pengar att äta för. Det är bra.

- Usch, jag hatar känslan av att folk pratar om mig

Kommentarer
Postat av: Matilda

Man ska inte vara tvungen att ringa sina vänner i tid och otid för att behålla dom. om dom drar sig undan är dom ju inte äkta. Jag tror du har fler vänner kvar än du tror. Du har jättemånga som bryr sig om just dig runt omkring dig. tänk på dom du har som du älskar- och som älskar dig än att tänka på dom som du inte har.

2010-10-27 @ 02:04:06     URL: http://farrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0