Hållplatsen - 1

2010-09-01 @ 20:24:19
Hållplatsen är ett ställe där ungdomar som vuxit upp i en familj med missbruk, psykisk sjukdom eller andra långvariga bekymmer får komma och träffa andra i samma sits.

Jag var där på mitt första möte igår. Mina föräldrar är alkoholister. Pappa har socialfobi, ångest och torgskräck, och båda har problem med depression.

Det var jag och fyra andra tjejer som fick sätta oss i sofforna och presentera oss för varandra. Två av dom kände jag igen. Jag var äldst med mina 21 bast. Yngst var en tjej på 15. Vi kom ganska bra överrens som grupp och alla verkar fina på sina sätt.

Jobbigast för mig var när vi skulle säga något bra om oss själva... Jag var den enda som sa "pass" och inte ville dela med mig. Jag klarar det inte.

Programmet är i 16 veckor (en träff per vecka) och jag ska försöka gå dit och se om det ger mig något. Varje vecka ska vi berätta vad som varit veckans sämsta och veckans bästa.

Veckans sämsta: Jag har haft jättesvårt att sova. Kan inte ligga still, skakar hela tiden, vaknar ofta, drömmer mardrömmar, tänker för mycket.
Veckans bästa: Jag fick träffa en underbar läkare, som verkligen engagerade sig. Han gav mig en ny diagnos (sömnstörning) och skrev ut Propavan som jag ätit nu i några dagar. Och det har hjälpt lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0