Lista (del 1/3)

2010-09-20 @ 16:40:01
1. Tre namn jag lyssnar till?
Sandra, Dimma, (?).

2. Någonting jag tycker om med mig själv?
Jag är kapabel till att älska.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv?
Ungefär allt annat.

4. Detta är jag rädd för?

Att svika de som står mig nära. Att jag inte kommer våga genomgå operationen. Att någon i min närhet blir sjuk och går bort.

5. Tre saker jag vill ha varje dag?
Tid för mig själv, kärlek och kläder.

6. Tre saker jag absolut inte kan/vill göra?
Kan inte: Säga "ja", sjunga rent (inte ens för att rädda mitt liv), hoppa tandemhopp.
Vill inte: Säga "nej", vara överviktig, bli begravd (hellre kremerad)

7. Detta tycker jag om att göra?
Sjunga, skriva, läsa, shoppa... Inte för att jag kan shoppa så mycket nu men..., titta på stjärnorna, lyssna till vatten, duscha när jag fryser, hjälpa och stötta andra, se film, mysa, simma, dansa. Tror jag iaf. Vet inte säkert.

8. Detta vill jag göra just nu?
Dö, utan att lämna efter mig sorg och besvär.

9. Bästa känslan?

Att se någon annan vara lycklig och få ta del av det.

10. Värsta känslan?

Ångest. Utan tvekan. Tätt följt efter den isande känslan man får när man fått reda på att någon man känner har dött. Och därefter kommer känslan av hjälplöshet och känslan av att vara till besvär.

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har?

Lojalitet (och med det följer ärlighet, monogami och tålamod).

12. Är jag kär just nu?
Big time.

13. Jag vill gifta mig?

Hade du frågat för två år sedan så hade jag nekat blankt. Men nu är det inte längre en omöjlighet.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör?
Ingenting egentligen. Kyssa min flickvän och visa mina nära hur mycket jag älskar dom.

15. Min käraste ägodel?
Rocky, kissekatt. Annars vet jag inte. Äger inte så mycket. De blå glasfåglarna jag fick när mormor och morfar gick bort, kanske.

16. Något jag vill ha i present:
Frågeteckenfrågeteckenfrågetecken. Vet ej.

17. Detta har jag på mig just nu?
Svarta mjukisar, svart linne. Same as always.

18. Favoritkläder?
Har aldrig haft ett favoritplagg. Fråga igen när jag slipper välja mellan svart och mönstrade tält.

19. Favoritdjur?
Sengångare är ganska söta. Wombats också. Cobalt blue tarantulas är också fina. Och såklart katter och hundar, fåglar, fiskar... What the heck.. Jag gillar alla djur. Har ingen favorit.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest?

Metal, indie-pop, rock, oldies, acoustic music, vad som helst som får mig att känna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0