Ont i kroppen + tockiskatt

2010-09-27 @ 02:26:30
Jag har ont i hela kroppen. Varenda liten muskel och varenda liten led smärtar. En heldag med grovstädning och därefter ett halk i duschen har fått min kropp att protestera. Det lär kännas mer imorgon, skulle jag tro. Dagen har varit väldigt, väldigt jobbig på flera olika sätt och samtidigt ändå givande. Jag kan inte göra annat än att trivas i Josefinas sällskap.
 
Morgondagen börjar tidigt. Kliver upp 07.30 för att följa Josefina till banken i Nordmaling. Därefter bär det av till Umeå och klockan 13.00 träffas jag med bostadskonsulenten och väljer ut tapeter.

Det ska bli så skönt med en egen lägenhet med egna möbler, egen inredning och äntligen en hemmakänsla som jag saknat de senaste månaderna.

Jag berättade för mamma idag att jag ville ta med min katt till lägenheten och låta honom bo där med mig ett tag. Han har blivit så tjock de senaste åren och behöver verkligen gå ner ett par kilon i vikt. Så länge som han bor kvar hos mina föräldrar kommer hans vikt inte minska. Dom skämmer bort honom med mat, sötat fil, mjölk, fisk, räkor, kött och alla möjliga såser som blir kvar på tallriken efter middagen. Plus att han har konstant tillgång till torrfoder (vilket egentligen är bra, men inte när han äter så pass mycket som han gör).

Mamma blev inte glad. Hon sa bestämt nej och verkade totalt ha förträngt att Rocky faktiskt är min katt och inte hennes. Jag märkte att hon blev sur, men det är bara att gilla läget. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0