Tappat orken att finna mig själv

2010-09-01 @ 17:58:54
Jag känner mig hemma med sorg i hjärtat. Jag vet inte vem jag är när jag inte är ledsen. De dagar jag tar anti-depressiva minns jag knappt. Jag känner ingenting. Jag minns att jag varit rastlös, kan inte sitta still. Jag har fått en sån fruktansvärd värk i fötterna och knäna, för jag kan bara inte sluta skaka på benen. Jag kan inte slappna av. Det kan jag sällan ändå, men med pillerna har det blivit värre.

Kylan tränger sig på och jag börjar undra vad som fattas mig, när jag inser att det är jag. Jag vet inte längre vem jag är. Jag har tappat bort mig själv. Jag är så van vid att vara nedstämd och olycklig, att jag inte vet vem jag är eller vad jag ska göra när jag väl är okej.

Den där känslan av att hjärtat brister lite... När det bränner till... Den känslan är min säkerhet. Där känner jag mig hemma. Där vet jag hur jag mår, jag minns varför och det ger mig energi till att göra något av alla känslor jag bär på.

Utan piller kan jag vara jättelycklig, och i nästa stund miserabel. Men när jag ätit piller suddas det mesta ut och jag får svårt att minnas. Jag grinar ändå ibland. Men inte varje dag, som förut. Jag hamnar i ett neutralt läge där jag kväver känslorna med medicin och då har jag inte längre något att säga. Mina ord betyder inget. Dom känns tomma och meningslösa.

Vem är jag egentligen..?

Jag bryr mig faktiskt inte längre. Livet känns inte så viktigt. Det känns som ett överflöd, där dödens mysterium visar sig mer intressant än livet självt.

Det enda stället där jag känner att jag kan andas ut är hemma hos mina föräldrar... Dom som jag kämpat så hårt för att komma ifrån. Det är dumt. Det är väldigt dumt. Jag borde inte vara där så ofta.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du vet...



det här är alldeles ologiskt och abstrakt?

Men det gör ingenting, för vi är kanske menade att vara sådana. För vi är människor. Vi har en förmåga att analysera.



Vad bra du är. :) hejar på dig <3

/Hanna

2010-09-01 @ 19:26:51     URL: http://vardagsflatan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0