I ett tomrum

2010-09-11 @ 03:05:35
I ett stökigt rum sitter jag med fötterna rastlöst vilandes på bordskanten. Jag tänker tillbaka på alla de minst sagt otrevliga händelser som förekommit här under årens lopp. Dessa väggar bär på många hemligheter, både viktiga och irrelevanta.

Jag känner mig plötsligt äcklad av att finna mig här, stirrandes på de sönderrivna tapeterna och de fläckade golven. Dessa begagnade, trasiga möbler som en gång var ämnade för soptippen, men istället fördes hit. I tanken fanns en gest, trots att det i verkligheten inte uppfattats så.

Hålet i väggen påminner mig om en tapetsering som utlovades mig för tio år sedan, som fortfarande inte ägt rum. Nu är den tiden förbi. Nu har jag inte längre något här att kalla "mitt".

Här ska jag sova i natt.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Sandra! Okej, då förstår jag. Tycker du att dem funkar? Jag äter Sertralin Bluefish. Jag åt dem innan jag blev gravid. Fick sluta när jag blev gravid och nu har jag precis börjat med dem igen.



Det funkar så där, för mig. Just nu. Två veckor sedan jag började med dem. Jag har otroligt trötthet, samtidigt som jag inte kan sova. Aptitlöshet och allmänt deppig, till och från. Men, som tur är det ju övergående. Men det är just den här fasen för mig, som är jobbigast. För tillfället.



Kram :)

2010-09-11 @ 09:18:19     URL: http://goesbothways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0