Det blir nog till att packa

2010-12-20 @ 22:13:17
Var hos mina föräldrar idag igen. Mamma hade bakat bullar och det är nästan tradition att vara hemma på bullbakedagen.

Dock blev det lite av samma visa som sist jag var där. Dom hade varit i mitt rum igen och slängt in de sakerna jag plockade ur deras sopsäck förra gången, i garderoberna istället. Inget blev förstört denna gång, men det stör mig att dom inte bara kan låta det vara.

Dom sa att om jag inte packat mina grejer och flyttat ut helt innan slutet på januari så kommer dom slänga allt. Anledningen till det var att dom inte kan börja leta efter en ny lägenhet om inte jag slängt iväg allt skräp.

Det är ren bullshit enligt mig.

Dom har haft 15 år på sig att hitta en ny lägenhet (det var 15 år sedan dom först sa att vi skulle flytta) och inget har hänt än.

Varför inte ta allting på en gång? Om dom väl hittar en lägenhet och flyttar allt som dom vill ha kvar så är det bara att köra till soptippen med allt annat. Varför småplocka och vara griniga om någonting som ändå inte kommer ske inom den närmsta framtiden?

Dom måste sluta hitta på ursäkter till allting.

Jag vet inte hur många gånger dom lagt allt på mina axlar och sagt att det varit mitt ansvar/mitt fel. Jag måste städa ur skräprummet, jag måste ta mina grejer så dom kan hitta en lägenhet, jag måste sortera alla gardiner, badlakan och dukar åt dom, jag måste städa lägenheten, jag måste skura upp badrummet, jag måste diska, jag måste tvätta, jag, jag, jag.

JAG är glad att JAG inte bor där längre.

Sen har jag faktiskt en bror som är fem år äldre än mig som också bott där, som också har två armar och två ben. Varför skulle allt ligga på mig?

Jag sa att när jag väl flyttat ut helt och hållet så får dom slänga ALLT i mitt rum. Soffan, skrivbordet, sängen, tvbordet, bokhyllorna... Jag vill inte ha någon anledning att måsta komma tillbaka dit längre. Dom får göra vad fan dom vill, för jag orkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0