Bedömningsmöte på psykiatrin

2011-02-21 @ 20:34:03
Imorse var jag på bedömningsmötet, tillsammans med Anna. Det gick bra, men den hade inte riktigt den inriktning som det var tänkt; alltså KBT.

Nu finns misstankar om att jag har ADD och om psykiatrin vill ta emot mig så kommer det göras en utredning för ADD/ADHD med massa olika tester. Har någon av er läsare gjort dessa tester? Jag skulle gärna vilja veta vad man får göra och så.

På KBT-fronten så fanns det inte så mycket dom kunde göra... Dom är överbelastade på det området och jag förstår att dom inte kan ta sig an mig nu, framförallt eftersom jag träffar Anna på Stubinen och öppenbehandlingen där är väldigt lik kognitiv beteendeterapi på flera områden. Jag kan nöja mig med det, om det inte blir värre. Jag får ändå så mycket ut av att träffa Anna nu, så jag trivs.

Det har aldrig slagit mig att jag kan ha ADD... Jag har aldrig ens tänkt tanken. Ärligt talat så skulle det kännas väldigt skönt om det visade sig vara så, för då kan jag bli behandlad. Jag slipper vara som jag är, vilket är väldigt utmattande. Jag hittade en lista på symptom/beteendekaraktär för ADD (skriven av personer som själva har ADD/ADHD) och nästan alla punkter stämmer: ADD symptom hos vuxna.

Nu ska läkaren, som jag träffade idag, prata ihop sig med sina kollegor och sedan återkomma om dom vill ta sig an mig och påbörja en utredning eller inte. Men den utredningen kommer isåfall inte ske förrän om ett par månader, troligtvis, men det är bra. Då hinner jag förbereda mig. Och tillfriskna efter operationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0