Öl är... gott..? eller..?

2010-11-19 @ 22:41:00
Hade nästan glömt att det är fredag idag. Och jag är hemma hos föräldrarna. Great. Smart tänkt där.

Mamma svär och har sig. Hon skakar på huvudet åt glaslyktan som just gick i kras, försöker prata med mig men blir högmodig och påstår att jag inte lyssnar när hon "försöker ta kontakt med mig" (hennes ord, inte mina). Inte så lätt att föra en konversation mellan varandra när dammsugarn är igång och vi befinner oss i olika rum. Skyll det på mig, mamma. Gör det. Det är mitt fel. Nyktra till för helvete eller gå och lägg dig.

Pappa håller dock god min, ostadig som han är. Undra om han berättat för sin läkare att han dricker... Tror inte att det är en bra kombo med hans mediciner, men vad vet jag.

Dom har druckit minst åtta starköl var ikväll och ett 6-pack folköl finns kvar. Jag förstår inte hur dom kan dricka så snabbt... Det känns som att vi nyss kom hem från affären.

Blir dom aldrig less? Öl, öl, öl, öl, öl, 356 dagar om året... Jag skulle vara spyless. Usch.

Kommentarer
Postat av: tyskamama

låter jobbigt ..... kram

2010-11-20 @ 17:00:55
Postat av: therese

Skickar en styrkekram,

Känner igen det där med ÖL-drickandet, min far kan dricka ofattbara mängder av öl, men det är bara folköl... men säckvis... sedan förstår han inte varför han går upp i vikt, men eftersom han är vikt-fåfäng, så skippar han hellre middagen...

2010-11-23 @ 20:53:18     URL: http://tesse208.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0