Hållplatsen - 4

2010-10-06 @ 00:20:15
Ämne: Familjen, vännerna och jag (om jag minns rubriken rätt).

Jag var så fruktansvärt trött idag och jag är det fortfarande. Har varit halvt svimfärdig hela dagen, så jag uppfattade inte allt som sades på det här mötet. Fokusen låg väl mestadels på familjen i stort. Vi fick lyssna till en text och fick därefter svara på lite frågor. Här är några av dom. Minns inte alla.

Kan du berätta något positivt om din familj i helhet?

- Nja... Jag har svårt att komma på något. Vi älskar varandra.

Vilka högtider är din familjs bästa?

- Ingen direkt. Det skulle isåfall vara julafton, men... Jag vet inte... Jag önskar att det kunde vara annorlunda.

Om du fick träffa någon för en dag, som är död eller levande, vem skulle du vilja träffa? Varför? Vad skulle du vilja fråga personen?

- Jag vill träffa morfar, eftersom han stod (och står) mig så varmt om hjärtat, trots att vi inte riktigt kände varandra. Jag vill fråga honom om hans uppväxt, hans liv och erfarenheter, hans åsikter kring livets alla frågor. Jag vill lära känna honom, helt enkelt.

Har du tagit på dig något beteende från dina föräldrar, bra som dåligt? Berätta.
- Svarade inte.



Sen satt vi oss ner med pennor och papper. Vi fick i uppgift att rita vår familj och då fick vi tolka det hur vi ville. När vi var färdiga skulle vi visa varandra våra teckningar och berätta vad vi ritat och varför. Den här uppgiften hade jag jättesvårt för. När jag tänker på min familj så känner jag mig bara helt tom. Min första tanke var att ta en penna och rita ett svart hål, men valde att försöka komma på något annat. Det första som skissades ner var bubblor. Därefter kom en ölburk. En ilsken gubbe och två små hjärtan. Mer än så kunde jag inte få fram.

Förklaringen till teckningen var ganska ytlig. Klarade inte av att gå in på djupet.
¤ Bubblorna representerade att alla i vår familj lever i sin egna lilla värld, i sin egen bubbla. Vi kör vårt egna race och är ganska självständiga mot varandra.
¤ Bubblorna kom från ölburken. Med det menade jag att vi, på grund av alkoholismen, har isolerat oss på något sätt.
¤ Med den ilskna gubben ville jag säga att vi nog allihopa i familjen bär på ilska och frustration inom oss. Jag har sett argsintheten inom oss alla, förutom möjligtvis Patrik.
¤ Och med två små hjärtan berättade jag att vi ändå är en familj och att vi älskar varandra.



Veckans bästa:
1. Köpt ny mobil.
2. Kanske bara en vecka kvar tills flickvännen är här.
3. Köpt kläder.

Veckans sämsta:
1. Jag åkte hem till mina föräldrar i fredags. Mamma var full och hon vältrade på om att hon är en skit och inte duger någonting till. När hon tillslut förstod att jag inte tänkt säga emot henne lutade hon sig tillbaka i fåtöljen och däckade.
2. Jag mådde jättedåligt i söndagsnatt. Jag var nära på att ringa till Mobila Teamet.
3. Jag har mått dåligt och känt mig svimfärdig hela dagen.
4. Det här jävla stormvädret.

Jag är värdefull för att...: ...Jag är bra på att uttrycka mig skriftligt.

Känslokort 1: Orolig figur - Är orolig över att tjejen kanske blir nekad visum. Får veta imorgon hur det går.
Känslokort 2: Rädd figur - Ska flytta till ett helt nytt område. Känner ingen, vet inget, vet inga bussförbindelser, vet inga affärer. Känner på mig att jag kommer stänga in mig ännu mer.
Känslokort 3: Trött figur - Som sagt, är trött, mår dåligt, yr och svimfärdig.
Känslokort 4: Glad figur - Glad över att kanske få träffa tjejen nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0