Tungt

2010-10-25 @ 02:56:34
Isoleringen sätter knivar i mitt hjärta, men jag har ingen annan att skylla än mig själv. Jag har undermedvetet stött bort de flesta i min närhet under åren, succesivt, och lyckats.

Walk in my shoes for one day and you'll go nuts.

Jobbig kväll, jobbig natt. Minnen virvlar vid ytan och när dom väl tagit fäste lämnar dom mig inte förrän efter sömnen, om jag har tur.

Dags att sova, kanske? Nej.

Jag vet att sömnen är ouppnåelig när jag mår dåligt. Jag bara ligger, vrider och vänder, suckar och skakar tills jag tvingas upp igen. Så här sitter jag nu och väntar ut mitt psyke.

Jag har lätt för att kliva in i fasader, för att skydda folk mot mitt eviga nötande av vem, var, hur, när, varför... Mest när och varför. Ensamma vädjanden till icke-existentiella ting och önsketänkande om sådant andra inte åstundar.

Kommentarer
Postat av: JD - Gastric Bypass opererad

:( vad tråkigt att läsa varje dag om hur jobbigt du har det, är helt insatt. känns som jag vill göra något! men vad kan jag göra mer än hoppas på att de blir en brytning till slut!

2010-10-25 @ 12:17:49     URL: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0