Viva Komvux, perhaps?

2010-10-22 @ 00:35:05
"Hejsan,

Jag heter Sandra, är 21 år gammal och jag överväger att börja komplettera min gymnasiebehörighet, men jag har lite funderingar kring detta och skulle uppskatta att få höra er synpunkt på det hela.

Nu är det så att jag har mått psykiskt dåligt väldigt länge och har under vissa omständigheter inte tagit mig igenom gymnasiet. Jag är sjukskriven sedan fyra månader tillbaka p.g.a. detta och all denna fritid har fått mig att börja klättra på väggarna lite grann.

Idylliskt för mig vore ifall det fanns möjlighet för mig att studera något enstaka ämne på distans, i långsamt tempo och utan några egentliga krav på när uppgifterna ska inlämnas, eftersom jag har både socialfobi, prestationsångest och har lätt för att ge upp när det blir jobbigt.


Ämnen som behörighet fattas:

- Matematik B
- Svenska B
- Religion A
- Samhällskunskap A


Så vad tänker ni kring detta? Låter det överkomligt? Vad rekommenderar ni?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0