Gastric bypass-operation

2010-09-24 @ 22:42:45
Jag har spenderat många timmar med att komma på NÄR det är ett bra tillfälle att berätta för folk om min operation, om jag ens ska berätta om den alls (?). Mina närmsta vet om det redan och dom stöttar mig i mitt beslut, men de flesta av mina kompisar och bekanta vet inte än, mest bara för att jag inte vet hur "officiellt" jag vill göra det.

En gastric bypass är då en magsäcksoperation som resulterar i viktnedgång.

Jag vet ju att alla kanske inte är lika accepterande när det gäller såna här operationer och jag har märkt att folk tycker att en GBP-operation är den lättaste vägen och att man är lat som inte kan slänga in sig på gymmet ibland och börja äta sallad till måltiderna.

För det första så skulle vi inte ens kunna FÅ en operation om vi inte gjort seriösa bantningsförsök innan. För det andra så finns det ju en anledning till varför vi vänder oss till kirurgi och det är ju för att ingenting i slutändan har funkat och gett ett varaktigt resultat. En operation ska alltid vara sista utvägen.

Självklart förstår vi att det finns risker med att genomgå en GBP-operation (precis som det finns risker med vilka andra operationer som helst), men iallafall JAG känner att det är värt det.

Om jag kan få hjälp till att ändra min livsstil, bli normalviktig  (men framförallt hälsosam) och aktiv så är, för mig, en GBP-operation ett väldigt medvetet val som jag är beredd att göra.

Jag är 21 år och jag vill kunna leva och njuta av mitt liv som ung. Jag vill kunna leva länge och vara frisk. Då är operationen, för mig, som en skänk från ovan. Det är min chans till ett liv som är värt att leva.

Tyvärr så finns det folk som kommer se ner på mig på grund av det här och gör dom det så... Too bad for them, liksom. Då går dom miste om en himlans glad tjej med kärlek upp över öronen, för allt hon älskar och bryr sig om!

Även fast den glada och spralliga delen av mig är väldigt långt borta just nu, betyder inte det att den försvunnit för att aldrig mer komma tillbaka. Den finns djupt där inne och gömmer sig, men banne mig! Nån dag ska den komma fram och smaka på solskenet igen!

Kommentarer
Postat av: Josefina

Älskling jag är så stolt över dig! Och du är en underbar människa och den bästa syster med kärlek som får mitt hjärta att smälta! Du betyder såå mkt för mig och utan dig vore mitt liv väldigt tomt!



Personer som inte stöttar dig och som inte ser all kärlek och potensial du har att ge är personer som inte är värd ditt stöd din tid kärlek elr vännskap!

Du har kämpa/kämpar med näbbar och klor sen du kom till världen och du ger aldrig upp, och inte nog med det så delar du med dig tankar och känslor som dom flesta aldrig skulle vååga göra och det gör mig ännu mer stolt över dig!



Tillsammans tar vi ett steg ut i världen och kämpar för våran hälsa och vårt välbefinnande och breve din sida kommer jag finnas stöttande genom alla beslut du än gör i ditt liv precis som jag vet att du kommer finnas vid min!

Jag vet att du kommer ta dig ur alla svårigheter som faller i din väg because I believe in you babe! Och i mina ögon är du solskenet som lyser upp min vardag no matter what!



Love you with all my heart baby! And where ever you are I'll always be right there next to you! Holding your hand! <3 <3 <3 :*



For no one should have to go through life's obstacles alone!

2010-09-25 @ 03:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0