Lägenheten på Sofiehem och veckobabbel

2010-09-25 @ 02:22:44

Lägenheten på Sofiehem var fin. En etta på 36-38 kvm med kök, badrum, hall och en walk-in closet. Köket var i en ganska lagom storlek. Har nu äntligen en frys också. Golvet ska bli utbytt och väggarna ska målas. Vardagsrummet (där sängen också kommer stå) var rymligt och hade en lite speciell planlösning. Får förmiddagssol in dit på dagarna. Golvet är nyslipad parkett och tapeterna ska bytas. Badrummet var stort och har dessutom ett badkar. Klädkammaren var nog lite sliten (ska höra om jag kanske kan få måla om där inne), men jag klagar inte! Sen lär det ju se bättre ut med lite kläder. Tvättstuga finns en våning ner, så det är ju lite bättre än det jag har nu. Här på haga måste jag gå till ett helt annat hus och det är lite jobbigt att springa upp och ner, då jag bor tre trappor upp och tvättstugan är fyra trappor ner. Gud vad jag babblar... Poängen med det här inlägget var att berätta att jag tittat på lägenheten och tror att jag kommer trivas där. Nu ska jag försöka sova. Ska på bio imorgon med Josefina och Jokkos. Sen bär det av till Hörnsjö och Vitvattnet för att hjälpa till att städa en stuga. På måndag åker jag med boendekonsulaten och tittar på golv-samt tapetprover. På tisdag fyller mamma år och jag har hållplatsen. På onsdag ska jag träffa min handläggare på soc. På torsdag kanske det blir fiske med pappa och bror och SEN vet jag inte. Det har varit helt dött i flera veckor och nu kommer allting på en gång. Ska försöka att hålla mig lugn..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0